This article is only available in Dutch 🇳🇱

Meet Move

Van Tech naar Toy

Voor EQOM-whitelabels EasyToys en AMORELIE lanceerden we onlangs een serie apps die slimme toys aansturen via Bluetooth. Ontdek hier op welke hoogtepunten ons team terugkijkt.
Groepsfoto van het Move-team dat aan de EasyToys-app heeft gewerkt

Bas (Backend Developer)

‘Mijn hoogtepunt was het moment waarop we de toys (near) real-time konden laten besturen door andere gebruikers op afstand, waarbij degene met de toy niets merkt van eventuele vertragingen. We maakten hiervoor gebruik van de HTTP/2-techniek, daardoor waren er geen adoptieproblemen. Gebruikers spelen net zo makkelijk een potje single- als multiplayer.’

Rosanne (Software Tester)

‘Dit project kent voor mij twee ultieme hoogtepunten. Het eerste was het moment waarop ik gevraagd werd. Ik zei direct ja, ook al werd ik in eerste instantie lichtelijk ongemakkelijk van het feit dat ik constant een toy in mijn hand zou hebben tijdens het testen. Dit veranderde snel naar enthousiasme, doordat de app echt heel vet is en functies heeft die ik nog niet eerder in apps heb getest. Denk hierbij aan het Free Touch Canvas dat je in verschillende functies in de app terugvindt. Het tweede hoogtepunt was het opzetten van de eerste werkende Long Range Play-verbinding tussen toy en app. Een mijlpaal! De Developers hebben goed werk geleverd, nauw samengewerkt en een smooth-werkende flow ontwikkeld die ik met veel verschillende devices en combinaties heb getest.’

Jos (UX/UI Designer)

‘Het eindresultaat! Ik ben voornamelijk aan het begin van het project actief geweest met het concept en de designrichting en heb het daarna helaas moeten overdragen aan Glenn, omdat ik zelf op vakantie ging. Gelukkig is veel van het oorspronkelijke concept overeind gebleven, waardoor het eindproduct iets is om je vingers bij af te likken. Een lekker werkend appje met een heerlijk design. EasyToys is, als Designer, een merk waar ik graag voor én mee wilde werken, omdat ze zo heerlijk ad rem zijn en met humor een taboe proberen te doorbreken. Deze app heeft een paar subtiele easter eggs om lekker in te haken op die humor. Ik ben benieuwd wie ze allemaal kan spotten.’

Youri (iOS Developer)

‘Mijn eerste hoogtepunt was toen ik hoorde dat ik dit project mocht gaan uitvoeren voor deze unieke klant. Tijdens de ontwikkeling van de app heb ik zelf een Bluetooth-SDK ontwikkeld die zorgt voor de communicatie tussen de app en de verschillende toys. Een ander hoogtepunt was het moment waarop ik vanuit de app de eerste commando’s kon versturen naar de toys. Vervolgens heb ik de SDK gebruikt om de rest van de app te ontwikkelen en features zoals het Free Touch Canvas te realiseren. Mijn ultieme hoogtepunt? Het moment dat we de Long Range Play-functionaliteit afgerond hadden en we vanaf device A de toy van device B konden aansturen zonder direct in de buurt te zijn. Ik kijk vol trots naar de app die we met het team hebben neergezet.’

Meer weten over dit project? Lees het interview met Kim van der Wijk, Project Lead Brand Design bij EQOM, hier.

Meer weten of met ons werken?